Kako dobro piarovci ovrednotimo svoje delo

Marca se bo v okviru Londonske šole za odnose z javnostmi začela uriti nova, že 28. generacija udeležencev. Presek diplomantov LSPR, po 23. letih odkar ta izobraževalni program s področja komuniciranja poteka v Sloveniji, kaže, da se nanj prijavljajo tisti z dolgoletnimi širokimi izkušnjami, pa tudi posamezniki, ki v podjetju ali organizaciji delujejo na določenem področju, recimo internem ali produktnem komuniciranju. Presek generacij pa kaže tudi, da imajo udeleženci, ne glede na svoje predznanje in izkušnje, izzive, kako ovrednotiti svoje delo.

Načeloma se vsi strinjamo – dobra komunikacija je temelj dobrih odnosov. Doma in v službi. Če se držimo slednje, surova realnost zmeraj znova pokaže, da se agencije, ki v podjetjih skrbijo za komuniciranje, ali celo redno zaposleni sodelavci, ki se ukvarjajo bodisi z internim komuniciranjem, skrbijo za stik s potrošniki ali poslovnimi partnerji, med prvimi znajdejo za odpis, ko se podjetja soočajo s finančnimi zagatami in jih okoliščine silijo v racionalizacijo. Posledično namesto agencij ali oddelkov, ki so se dnevno ukvarjali s celim kupom aktivnosti za vzpostavljanje, grajenje in vzdrževanje odnosov med subjekti, déležniki in javnostmi, zazeva praznina. Določene aktivnosti s prekinitvijo delovnih razmerij ukinejo, določeno delo včasih prerazporedijo. To pomeni dodatno obremenitev drugih služb, morda trženja ali oddelka za upravljanje s človeškimi viri.

Če si prvi za odpis, najbrž ni težko sešteti, da si za podjetje najmanj pomemben, da te bodo najmanj pogrešali, da v tvoji funkciji ne vidijo dodane vrednosti za podjetje. Ne samo z ukinitvijo zaradi racionalizacije, delo piarovca je dodatno razvrednoteno s prerazporejanjem na druge oddelke. Klofuta za stroko odnosov z javnostmi, ko naenkrat podjetje lahko pogreša piar v celoti ali prevlada mnenje, da ga zna in lahko dela kdorkoli.

Zakaj je temu tako? Ali lahko piarovci naredimo kaj, da bo slika drugačna? V resnici veliko. Vsak strokovnjak za komuniciranje lahko doprinese k vrednosti svoje funkcije in s tem k boljšemu ugledu stroke odnosov z javnostmi. Za začetek lahko preverimo, kako se lotevamo vsakega komunikacijskega projekta. Kako jasno nadrejenim sporočamo, kaj bomo z delom dosegli, definiramo merljive komunikacijske cilje, ne le namer, in enako pomembno, po končanem projektu naj šefica sliši in vidi rezultate dela, ki zagotovo dobro vplivajo na delo drugih oddelkov.

Na LSPR je veliko govora in praktičnega dela z merljivimi komunikacijskimi cilji, razliko med njimi in namerami. Udeleženci se učijo, kako cilje določati, kaj pomeni, da so merljivi in kako jih izmeriti. Program obsega tudi krizno komuniciranje, ki se ga podjetje v krizi težko gre brez dobrega komunikatorja, kar je še dodaten razlog, da v času racionalizacije črtanje piar službe ni smiselna poteza.

To je le nekaj razlogov, ki tehtnico glede odločitve za prijavo na LSPR prevaga k udeležbi. Pregled programa jih ponudi še mnogo. Preveri>> Začnemo na Dan žena.